رفع مشکل Reported Attack page

آموزش تصویری نصب گواهی SSL در هاست پلسک
دسامبر 4, 2016
SSL چيست؟
دسامبر 11, 2016

رفع مشکل Reported Attack page

رفع مشکل Reported Attack pageReviewed by Admin on Dec 6Rating: 5.0

شناخته شدن سایت به عنوان بدافزار توسط گوگل

گاهی به هنگام لود کردن وبسایت خود با خطای “The site ahead contains malware”  یا Reported Attack Page  در مرورگر مواجه می شوید و تصویری شبیه تصویر بالا نشان داده می شود.
این خطا در واقع به این معنا است که سایت شما توسط گوگل به عنوان یک سایت حاوی بد افزار یا Malware شناخته شده است و در نتیجه گوگل به منظور آگاه کردن کاربران دیگر از وجود بدافزار و خطر آلوده شدن سیستم های آنها به ویروس، امکان دسترسی مستقیم به سایت را نمی دهد.

چرا  سایت شما  توسط گوگل به عنوان بدافزار شناخته می شود؟

این مشکل به دلایل متعددی بروز می کنند که اغلب مربوط به ضعف امنیتی یک سایت می باشد از جمله؛ ضعف امنیتی در سیستم برنامه‌نویسی وبسایت، به روز نبودن سیستم مدیریت محتوا و یا وجود حفره‌‌ امنیتی در سرور میزبانی کننده وبسایت.
ویروس‌ها از طریق برنامه‌سایت یا حفره‌های امنیتی سرور می توانند به سرور نفوذ کنند و به فایل‌های وبسایت افزوده ‌شوند در این حالت گوگل پس از مشاهده کدهای مخرب در یک سایت آن را به عنوان بدافزار شناسایی می‌کند.

چگونه می توان مشکل بد افزار شناخته شدن سایت را حل کرد ؟

برای حل این مشکل دو مرحله زیر را باید انجام دهید:

مرحله اول : پاک‌ کردن بدافزار از سایت

این مرحله شامل حذف تمامی کدهای مخرب از فایل‌های سایت شما می‌باشد که می‌تواند بصورت اتوماتیک و یا دستی انجام شود.
پاک‌سازی اتوماتیک: در سیستم‌های مدیریت محتوای عمومی، پاکسازی توسط پلاگین‌های مخصوص این کار انجام می شود. به عنوان مثال در سیستم مدیریت محتوای وردپرس افزونه‌های امنیتی مثل ithemes security و Sucuri Security وجود دارند که کدهای وبسایت را دائماً مورد اسکن قرار می‌دهند و در صورت مشاهده مورد مشکوک به ادمین سایت اطلاع‌رسانی می‌کنند.
پاک سازی دستی : چنانچه سیستم وبسایت‌ شما یک سیستم مدیریت محتوای عمومی نباشد و یا افزونه‌ای به منظور شناسایی بدافزارها برای آن طراحی نشده باشد باید بصورت دستی نسبت به بررسی تک تک فایل‌های وبسایت اقدام نمایید و کدهای مخرب را حذف کنید.
کدهای مخرب معمولاً شکل و ظاهر مشابهی دارند و شناسایی آن‌ها کار دشواری نیست چرا که ظاهر آن‌ها با سینتکس‌های زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب مانند php متفاوت می‌باشد. به عنوان نمونه تصویر زیر را در نظر بگیرید که مربوط به فایل index.php در سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که به بدافزار آلوده شده است.

کدهای مخرب

خطوطی که قبل از آن‌ها عبارت //کد مخرب// درج شده است کدهای ویروسی بوده و باید از فایل حذف شوند. همانطور که مشاهده می‌نمایید ظاهر این کدها با سایر کدهای فایل index.php وردپرس تفاوت دارد. پس از بررسی تک‌تک تمام فایل‌ها و حذف کدهای مخرب می‌توانید نسبت به اجرای مرحله دوم اقدام نمایید.

مرحله دوم : ثبت نام و ثبت درخواست در گوگل وب مستر به منظور بررسی سایت پاک‌سازی شده

پس از پاک‌سازی سایت از وجود کدهای مخرب باید به اطلاع گوگل برسانید که سایت شما دیگر حاوی بدافزار نمی‌باشد. به منظور ثبت درخواست در گوگل باید به گوگل ‌وب ‌مستر (https://www.google.com/webmaster) مراجعه کنید. توجه داشته باشید که چنانچه در گوگل وب‌مستر حساب کاربری نداشته باشید باید ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید و با انجام مراحلی زیر سایتتان را verify کنید تا گوگل شما را به عنوان مالک آن سایت شناسایی کند:
1- جهت ورود به کنترل پنل Webmaster Tool از طریق لینک زیر و با استفاده از اکانت Gmail وارد شوید.
http://www.google.com/webmasters/tools
در قسمت “Email” اکانت Gmail و در قسمت “Password”  کلمه عبور این اکانت را وارد نموده و جهت ورود، روی گزینه “Sign in” کلیک نمائید.

کنترل پنل Webmaster Tool

2- در صفحه ای که باز می شود مطابق تصویر زیر نام دامنه خود را در فیلد مربوطه وارد نموده و روی گزینه “Add A Site” کلیک نمائید.

Add A Site

3- فایل Verification را از قسمت شماره 1 دانلود نموده و در Root اصلی فایل های سایت Upload نمائید. در صورت صحت انجام کار با کلیک روی لینک مشخص شده در قسمت شماره 3 فایل نمایش داده خواهد شد. پس از اطمینان از صحت انجام کار، روی گزینه “Verify” کلیک نمائید.

فایل Verification

4- در صورت صحت انجام کار، پیامی به صورت زیر نمایش داده خواهد شد.
بعد از آن روی گزینه “Continue” کلیک نمائید.

webmaster tools

5- در این مرحله داشبورد سایت نمایش داده خواهد شد. در ادامه بر روی گزینه “Malware” کلیک نمائید.

داشبورد سایت

6- در صورت وجود داشتن“Malware”  پیامی مبنی بر“Warning”  در این صفحه نمایش داده خواهد شد. لینک صفحات آلوده با تفکیک نوع ویروس در قسمت“URLs”  قابل مشاهده می باشد.
پس از رفع مشکل، روی گزینه “Review a request” کلیک نمائید.

وجود داشتن"Malware"

7- در این مرحله باید در قسمت مشخص شده تایید نمائید که مشکلات گزارش شده توسط Webmaster Tools  در مرحله قبل رفع گردیده است.پس از وارد نمودن متن درخواست در قسمت “Comments About” روی گزینه “OK” کلیک نمائید.

8-reported-attack-page

8- در صورت مشاهده پیام مشخص شده در این مرحله، درخواست بازبینی سایت شما در Google Webmaster Tools  ثبت گردیده است.

بررسی سایت به منظور تشخیص بد افزار

 

این بررسی زمان بر بوده و ممکن است بین 48 الی 72 ساعت کاری به طول بینجامد. در صورتی که گوگل  آلودگی در وبسایت تشخیص ندهد پیامی با عنوان Review successful برایتان ارسال می‌کند. این پیام به این معناست که سایت شما حاوی بدافزار نیست و از این پس خطای مذکور در مرورگرها برای کاربرن نمایش داده نمی شود. در صورتی که سایت همچنان حاوی بدافزار باشد پیغامی با عنوان Review failed  دریافت می‌کنید و لازم است که مجدداً نسبت به بررسی سایت و پاک‌سازی آن اقدام نمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

2 دیدگاه ها

  1. حامد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سایتم توسط گوگل بلاک شده و نه به خود سایت دسترسی دارم و نه به Cpanel
    ارور “The site ahead contains malware” میده
    ممنون می شم کمک کنید.

    • admin گفت:

      با سلام و احترام
      شما باید جهت رفع این مشکل باید به هاست دسترسی داشته باشد و اگر دسترسی ندارید باید از هاستینگ خود درخواست پسورد جدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *