مبانی SEO: هشت اصل ضروری به هنگام بهینه سازی سایت شما

ابزار های رایگان گوگل برای وب مسترها : Google’s Webmaster Tools ، Google Analytics و Website Optimizer
دسامبر 25, 2016
علت باز نشدن سایت
آگوست 13, 2019

مبانی SEO: هشت اصل ضروری به هنگام بهینه سازی سایت شما

مبانی SEO: هشت اصل ضروری به هنگام بهینه سازی سایت شماReviewed by Admin on Dec 25Rating: 5.0
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک امر اساسی و ضروری است. SEO  کمک خواهد کرد که وب سایت شما به درستی در بسیاری از موارد از جمله در پروسه خرید و یا زمانی که افراد سایت شما را نیاز دارند، یافت شود.
موتورهای جستجو به دنبال چه هستند؟ چگونه می توانید وب سایت خود را به طریقی ایجاد کنید که برای بازدید کنندگان و مشتریان و همچنین گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو مطلوب باشد؟ مهمتر از همه، چگونه SEO می تواند کمک کند که وجود وب سایت شما سودآورتر و قابل استفاده تر باشد ؟
در جریان معرفی SEO در جلسه SES در نیویورک، کارولین شلبی، مدیر و سرپرست SEO، به طور کامل در مورد  ارزش فوق العاده SEO برای سایت توضیح داد و بر اهمیت SEO مقدماتی با استفاده از قیاس زیر تاکید کرد :
شلبی بیان کرد: “نادیده گرفتن اصول اولیه و صرف تمام وقت و پول خود برای ابزارهای اجتماعی و فانتزی، شبیه نادیده گرفتن مسواک زدن دندان و دوش گرفتن و در عوض خرید سفید کننده دندان و استفاده از ادکلن گران قیمت است”.
اگر چه معرفی SEO در جلسه برای تازه واردان صنعت در نظر گرفته شده بود، اما نکات مهمی که شلبی به آن اشاره داشت تذکر های مهمی را به متخصصان با تجربه SEO ،که سال ها درگیر بهینه سازی سایت ها بودند، ارائه داد .
SEO  دقیقا چیست؟
 هدف SEO بنیادی، تقلب و یا “بازی” با موتورهای جستجو نیست. هدف SEO موارد زیر می باشد:
  • ایجاد یک تجربه توانمند و بدون خطا برای کاربر.
  • ارتباط مقصود و منظور شما به موتورهای جستجو به طوری که این موتورها بتوانند وب سایت شما را برای جستجوهای مرتبط توصیه کنند.
۱. وب سایت شما شبیه یک کیک می باشد
  ساختار سایت شبیه یک کیک
لینک های شما، جستجوهای پرداخت شده، و رسانه های اجتماعی به عنوان شمع های روی کیک عمل می کنند، اما مطالب، ساختار اطلاعات، سیستم مدیریت محتوا، و زیرساخت به عنوان شکر در ساختار کیک عمل می کند. بدون آن ها، کیک شما بد مزه و ملال آور است، و می شود آن را در سطل زباله انداخت.
دو سایت با سئو متفاوت
۲. موتورهای جستجو به دنبال چه چیزی هستند؟
 موتورهای جستجو به دنبال این امر هستند که وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند از طریق ارجاع کاربران به وب سایت ها و محتوایی که بیشترین ارتباط را با آنچه کاربران به دنبال آن هستند، دارد. حال چگونه این ارتباط مشخص می شود؟
  • محتوا: توسط موضوعی که داده شده است، متن در صفحه، و عناوین و توصیفاتی که داده شده، مشخص می شود.
  • عملکرد: سایت شما چقدر سریع است و آیا به درستی کار می کند؟
  • صلاحیت و اعتبار: آیا سایت شما دارای محتوای به اندازه کافی خوب به منظور لینک شدن دارد و آیا دیگر سایت های معتبر از وب سایت شما به عنوان یک مرجع برای استناد به اطلاعاتی که در دسترس است، استفاده می کنند؟
  • تجربه کاربر: سایت چگونه به نظر می رسد؟ آیا به آسانی می توان در آن هدایت شد ؟ آیا سایت امنی است؟ آیا bounce rateبالایی دارد؟
۳.موتورهای جستجو به دنبال چه چیزی نیستند؟
 عنکبوت های موتورهای جستجو تنها میزان مشخصی داده را ذخیره سازی می کنند، به طوری که اگر شما از تاکتیک های مرموز استفاده کنید و یا تلاش کنید آنها را فریب دهند، شما در دراز مدت به شانس خودتان صدمه می زنید. مواردی که موتورهای جستجو به دنبال آنها نیستند عبارتند از:
  • انباشتن کلمات کلیدی: استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در صفحات خود.
  • لینک های خریداری شده: در مبحث  SEO، خرید لینک ها شما را به جایی نمی رساند، بنابراین هشدار داده می شود.
  • تجربه کاربری ضعیف: گشت زدن و هدایت شدن را برای کاربر آسان کنید. تبلیغات بیش از حد باعث می شود که پیدا کردن اطلاعات برای کاربران دشوار شود و همچنین سبب بالا رفتن bounce rate می شود. اگر شما از میزان  bounce rate سایت خود آگاه هستید، این امر در تعیین اطلاعات دیگر سایت به شما کمک خواهد کرد. برای مثال، اگر میزان آن ۸۰ درصد و یا بالاتر باشد و شما دارای محتوا بر روی وب سایت خود هستید، شانس و تصادفی دانستن آن اشتباه است.
۴. از مدل کسب و کار خود آگاه باشید
 این امر بسیار مشهود است که بسیاری از مردم تمایل به نشستن و تمرکز صرف بر روی اهداف اصلی خود ندارند. برخی سوالات که لازم است شما از خود بپرسید عبارتند از:
  • چه چیزی به معنای تغییر برای شما می باشد؟
  • آیا شما eyeballs  (impressions) می فروشید و یا چیزی که مردم بر روی آن کلیک می کنند؟
  • اهداف شما چیست؟
  • آیا شما از دارایی ها و بدهی های خود آگاه هستید؟
۵. فراموش نکنید که از طریق چند کانال بهینه سازی را انجام دهید
 بهینه سازی SEO با استفاده از شبکه های اجتماعی
استراتژی کلید واژه نه تنها برای پیاده سازی سایت دارای اهمیت است بلکه باید در پلت فرم های دیگر خارج از سایت نیز گسترش یابد، به همین دلیل است که شما باید در مورد بهینه سازی از طریق چندین کانال فکر کنید. این پلت فرم های چند کانالی عبارتند از:
  • فیس بوک
  • توییتر
  • LinkedIn
  • ایمیل
  • آفلاین، مانند تبلیغات رادیو و تلویزیون
سازگار بودن با عبارت های کلیدی در این پلت فرم ها نه تنها کمک به تجاری سازی برند شما می کند، بلکه به کاربران آموزش می دهد که از عبارت های خاص که شما بر طبق آنها بهینه سازی کرده اید، استفاده کنند.
۶. با نام های دامنه مطابقت داشته باشید
 نامگذاری دامنه نیز دارای اهمیت است، بنابراین بهترین کار این است که شما از sub-directory root domains  ( مانند : example.com/awesome) به جای sub-domains  (مانند: awesome.example.com ) استفاده کنید. برخی از بهترین شیوه های دیگر نامگذاری دامنه عبارتند  از:
  • دامنه های سازگار: اگر شما www.example.com را تایپ کنید ، تایپ فقط example.com  و “www” شما را به www.example.com هدایت نمی کند، که بدین معنی است که موتورهای جستجو در حال دیدن دو سایت مختلف هستند. این امر از نقطه نظر SEO اثر بخش نیست زیرا که لینک های ورودی شما را تضعیف می کند، در نتیجه سایت های خارجی دیگر به www.example.com و example.com لینک خواهد شد.
  • مدرسه قدیمی را حفظ کنید: دامنه های قدیمی بهتر از دامنه های جدید هستند، اما اگر شما در حال خرید یک دامنه قدیمی هستید، مطمئن شوید که صاحب قبلی کار مشکوکی انجام نداده باشد که سبب جریمه شدن دامنه شود.
  • کلمات کلیدی در URL: داشتن کلمات کلیدی که شما قصد دارید بر اساس آنها دامنه شما رتبه بندی شود تنها به تلاش های کلی شما کمک خواهد کرد.
 
۷. بهینه سازی برای انواع مختلف نتایج
 علاوه بر بهینه سازی برای دسکتاپ، در مورد تمرکز بر بهینه سازی تلفن همراه و تبلت و همچنین دیگر رسانه ها اطمینان خاطر پیدا کنید.
  • محتوای رسانه ای غنی مانند ویدئو  ایجاد کنید، زیرا داشتن یک ویدیو بیش از داشتن یک صفحه متن ساده برای رتبه بندی در صفحه اول جستجو ها موثر است.
  • محتوای غیر متنی خود را بگونه ای بهینه سازی کنید که موتورهای جستجو قادر به تشخیص آنها باشند. اگر در سایت خود از فلش و یا فایلهای PDF، استفاده می کنید مطمئن شوید که آنها بر طبق بهترین و جدیدترین روش ها خوانده شوند به طوری که موتورهای جستجو بتوانند به محتوای آنها دسترسی پیدا کنند و به سایت شما اعتبار ببخشند.
۸. تمرکز بر روی داده های متا
 مطالب سایت شما باید دارای تگ عنوان (title tags) و توضیحات متا (meta descriptions) باشند.
  • امروزه کلمات کلیدی متا تقریبا توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند، اما اگر شما هنوز از آنها استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن ها مستقیما به آن صفحه خاص ارتباط دارند و همچنین به درستی فرمت شده اند.
  • توضیحات متا شما باید منحصر به فرد باشند و همچنین با صفحه خاص مربوط به آن مرتبط باشند. کپی کردن توضیحات متا از یک صفحه به صفحه دیگر برای شما سودمند نیست.
تگ های عنوان نیز باید منحصر به فرد باشند! به عنوان های ۴ تا ۸ کلمه ای فکر کنید و بنابراین به بهترین شکل کار خود را برای جلب خوانندگان انجام دهید به طوری که آنها تمایل داشته باشند که کلیک کنید و ادامه مطلب را بخوانند.
 
خلاصه
 شما همیشه باید SEO را در خط مقدم ذهن خود نگه دارید، و همیشه بهترین شیوه ها را دنبال کنید. نادیده گرفتن اصول اولیه SEO سبب می شود سایت شما به آشفته بازاری شبیه باشد و شما را از رساندن به فرصت های درآمدی خوب محروم کند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *