آموزش سئو: بهبود ساختارهای URL – قسمت سوم

آموزش سئو، اهمیت متا تگ توضیحات – قسمت دوم
دسامبر 22, 2016
آموزش سئو: اهمیت Navigation – قسمت چهارم
دسامبر 22, 2016

آموزش سئو: بهبود ساختارهای URL – قسمت سوم

آموزش سئو: بهبود ساختارهای URL - قسمت سومReviewed by Admin on Dec 22Rating: 5.0
برگرفته ازGoogle Webmaster Help Forum
چگونه وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنیم ؟ (قسمت سوم)
“ساختار URL سایت خود را بهبود بخشید”
URLهای قابل فهم، اطلاعات محتوا را به راحتی انتقال می دهند

ایجاد دسته بندی های توصیفی و نامگذاری فایل ها برای اسناد در وب سایت شما نه تنها می تواند به شما کمک کند سایت خود را بهتر سازماندهی کنید، بلکه می تواند به این امر منتهی شود که اسناد شما بهتر توسط موتورهای جستجو پیدا شود. همچنین، می تواند “friendlier” URLs های آسان تر برای کسانی که می خواهند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند را ایجاد کند. بازدیدکنندگان ممکن است از URL های بسیار طولانی و پیچیده که حاوی کلمات قابل تشخیص کمی است گریزان شوند.
URLs  هایی شبیه شکل (۱) می تواند گیج کننده و غیر دوستانه باشد. کاربران به سختی می توانند این URL را به خاطر بسپارند و یا به سایت شما لینک بدهند . همچنین، کاربران ممکن است بر این باور باشند که بخشی از URL غیر ضروری است، به خصوص اگر URL بسیاری از پارامترهای غیر قابل تشخیص را نشان دهد. آنها ممکن است از لینک شما دست بکشند.
 
URLها در نتایج جستجو نمایش داده می شوند
برخی کاربران ممکن است به صفحه شما با استفاده از URL آن صفحه به عنوان anchor text (متن قابل کلیک در یک هایپرلینک) لینک شوند. اگر URL شما حاوی کلمات مرتبط باشد، اطلاعات بیشتری در مورد صفحه برای کاربران و موتورهای جستجو فراهم می شود نسبت به وقتی که حاوی یک ID و یا نام های عجیب باشد (۲).
 بهینه سازی برای موتور جستجوی گول - بهبود URl
در نهایت، به یاد داشته باشید که URL مربوط به یک داکیومنت به عنوان بخشی از نتیجه جستجو در گوگل، در زیر عنوان document و snippet (خلاصه)، نمایش داده می شود. مانند عنوان و snippet ، واژگان در URL در نتیجه جستجو به صورت برجسته (bold) ظاهر می شوند اگر توسط کاربر سرچ شوند (۳). شکل زیر یک URL بر روی دامنه ما را نشان می دهد که مربوط به صفحه ای است که حاوی مقاله ای در مورد کمیاب ترین کارت های بیس بال می باشد. واژگان در URL ممکن است برای کاربر بیش از یک شماره ID مانند “www. brandonsbaseballcards.com/article/۱۰۲۱۲۵/”  جذاب باشد.

بهینه سازی برای موتور جستجوی گول - بهبود URl

اگرچه گوگل به خوبی در تمام انواع ساختار های URL ، حتی انواع بسیار پیچیده آن ،به جستجو می پردازد، اما صرف زمان برای URL های خود به منظور ساده کردن آنها هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو می تواند مفید باشد. برخی از وب مسترها برای رسیدن به این هدف سعی می کنند URL های دینامیک را برای انواع استاتیک آن باز نویسی کنند؛ در حالی که این امر از نقطه نظر گوگل خوب است اما، توجه داشته باشید که این یک روش پیشرفته است و اگر به طور نادرست انجام شود، می تواند باعث مشکلات مربوط به جستجو برای سایت شما شود. برای یادگیری بیشتر در مورد یک ساختار URL خوب، ما صفحه Webmaster Help Center  و قسمت creating Google-friendly URLs را توصیه می کنیم.
 “بهترین شیوه ها”
از کلمات در URL ها استفاده کنید
URL هایی که حاوی کلماتی هستند که با محتوا و ساختار سایت شما مرتبط اند، برای بازدید کنندگان سایت شما مفید تر هستند. بازدیدکنندگان بهتر آن را به خاطر می سپارند و ممکن است تمایل بیشتری داشته باشند به آن مراجعه کنند.
نکته:
  • از URL های طولانی با پارامترهای غیر ضروری و session IDs ها استفاده نکنید
  • از نام های کلی مانند “page۱.html” برای صفحات استفاده نکنید
  • از کلمات کلیدی بیش از حد مانند “baseball-cards-baseball-cards-baseballcards.htm” استفاده نکنید
یک ساختار دایرکتوری ساده ایجاد کنید
از یک ساختار دایرکتوری استفاده کنید که به خوبی محتوای شما را سازماندهی کند و هدایت بازدید کنندگان را در سایت شما آسان نماید. سعی کنید از ساختار دایرکتوری خود بگونه ای استفاده نمائید که نوع محتوای موجود در آن URL را نشان دهد.
 نکته:
  • از داشتن زیرشاخه های تو در تو مانند “…/dir۱/dir۲/dir۳/dir۴/dir۵/dir۶/page.html”  اجتناب کنید
  • از نام های دایرکتوری که هیچ ارتباطی با محتوا درون آنها ندارد استفاده نکنید
 یک نسخه از یک URL را برای رسیدن به یک سند ارائه دهید
برای جلوگیری از اینکه کاربران به یک نسخه از یک URL لینک شوند و دیگر کاربران به نسخه متفاوت دیگری لینک شوند (این امر می تواند از محبوبیت محتوای بین URL ها بکاهد)، بر استفاده از یک URL در ساختار و ارتباط داخلی صفحات خود تمرکز کنید. اگر دریافتید که مردم به محتوای مشابه از طریق چندین URL دسترسی پیدا می کنند ، راه اندازی یک ۳۰۱ redirect  از URL های غیر ارجح به URL غالب یک راه حل خوب برای این موضوع است. شما همچنین ممکن است از یک URL متعارف و استاندارد و یا لینک rel=”canonical”   استفادهکنید اگر نمی توانید تغییر مسیر دهید.
 
نکته:
  • از داشتن صفحاتی از زیر دامنه (subdomains) و دسترسی دایرکتوری به محتوا مشابه اجتناب کنید
– به عنوان مثال. “domain.com/page.htm” و “sub.domain.com/page.htm”
  • از URL های عجیب و غریب با حروف بزرگ استفاده نکنید
– بسیاری از کاربران انتظار URL هایی با حروف کوچک را دارند و آنها را بهتر به خاطر می سپارند

تهیه و ترجمه توسط تیم آموزشی اوستا هاست

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *