آموزش سئو :بهینه سازی سایت برای تلفن همراه – قسمت یازدهم

آموزش سئو : Nofollow کردن و جلوگیری از کامنت های اسپم – قسمت دهم
دسامبر 25, 2016
آموزش سئو : نکات مربوط به راه اندازی نسخه دسکتاپ و نسخه تلفن همراه سایت – قسمت دوازدهم
دسامبر 25, 2016

آموزش سئو :بهینه سازی سایت برای تلفن همراه – قسمت یازدهم

آموزش سئو :بهینه سازی سایت برای تلفن همراه - قسمت یازدهمReviewed by Admin on Dec 25Rating: 5.0
برگرفته از Google Webmaster Help Forum
چگونه وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنیم ؟ (قسمت یازدهم)- بهینه سازی سایت برای تلفن همراه
 
“گوگل را از وجود سایت های مخصوص تلفن همراه مطلع سازید”
 



 

سایت های مخصوص تلفن همراه را پیکربندی کنید تا به دقت توسط گوگل ایندکس شود

 

به نظر می رسد جهان در حال حرکت به سمت استفاده بیشتر از موبایل است. بسیاری از مردم روزانه از تلفن های همراه برای زندگی روزمره استفاده می کنند و تعداد زیادی از مردم از صفحه جستجوی مخصوص گوگل برای تلفن همراه استفاده می کنند. با این وجود، به عنوان یک وب مستر، راه اندازی سایت مخصوص تلفن همراه و جذب مخاطبینی که از جستجوی مخصوص موبایل استفاده می کنند، آسان نیست. سایت های مخصوص موبایل نه تنها از یک فرمت متفاوت نسبت به سایت هایی با دسکتاپ معمولی استفاده می کنند بلکه روش های مدیریتی و تخصصی مورد نیاز آنها نیز تقریبا متفاوت است. این امر چالش های متعددی ایجاد می کند. از آنجا که بسیاری از سایت های مخصوص تلفن همراه با توجه به مشاهده تلفن همراه در ذهن طراحی می شوند از نظر موتورهای جستجو مناسب نیستند.
شکل (۱) – مثال: جستجو برای [baseball cards] در جستجوی دسکتاپ گوگل (بالا) و جستجوی موبایل (چپ). نتایج جستجوی موبایل برای دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شوند و با نتایج استاندارد دسکتاپ متفاوتند.
بهینه سازی سایت برای موببایل

 بهینه سازی- سایت - موبایل

در اینجا نکاتی ذکر می شود تا به شما کمک کند اطمینان خاطر پیدا کنید که سایت شما به درستی مورد جستجو قرار می گیرد و ایندکس می شود:

بررسی کنید که آیا سایت تلفن همراه شما توسط گوگل ایندکس می شود یا نه

 

اگر وب سایت شما در نتایج مخصوص تلفن همراه گوگل، حتی با استفاده از  site: operator، نمایش داده نمی شود این امر ممکن است به این دلیل باشد که سایت شما یک یا دو مشکل زیر را دارد:

روبات گوگل ممکن است قادر نباشد سایت شما را پیدا نکند

روبات گوگل باید سایت شما را مورد جستجو قرار دهد قبل از اینکه بتواند در ایندکس جستجوی ما قرار بگیرد. اگر شما اخیرا سایتی را ایجاد کرده اید احتمالا ما هنوز از وجود آن آگاه نیستیم. اگر چنین است یک Mobile Sitemap ایجاد کنید و آن را در گوگل سابمیت کنید تا به ما در مورد وجود سایت اطلاع دهید. یک Mobile Sitemap می تواند با استفاده از Google Webmaster Tools ، به صورت یک Sitemap استاندارد سابمیت شود .
 روبات گوگل ممکن است قادر نباشد تا به سایت شما دست پیدا کند
 برخی از سایت های تلفن همراه فقط برای تلفن های همراه امکان دسترسی را فراهم می کنند که این امر دسترسی روبات گوگل را به سایت غیر ممکن می سازد و بنابراین سایت را غیر قابل جستجو می سازد. جستجو گر ما برای سایت های موبایل، “Googlebot-Mobile” می باشد. اگر تمایل دارید سایت شما مورد جستجو قرار گیرد به هر نوع عامل کاربری از جمله  “Googlebot-Mobile” اجازه دهید تا به سایت شما دسترسی پیدا کند(۲).
شما باید بدانید که گوگل ممکن است اطلاعات عامل کاربری خود را در هر زمان بدون اطلاع تغییر دهد بنابراین ما بررسی اینکه عامل کاربری کاملا با “Googlebot- Mobile” (عامل کاربری کنونی) سازگار است را توصیه نمی کنیم. در عوض، بررسی کنید که آیا User-agent header شامل “Googlebot-Mobile” می باشد یا نه. شما همچنین می توانید از DNS Lookups برای بررسی روبات گوگل استفاده کنید.
مطمئن شوید که گوگل می تواند URL های تلفن همراه شما را شناسایی کند

 

زمانی که Googlebot-Mobile در حال جستجو در URL های شما است در واقع بررسی می کند که آیا هر کدام از URL ها در یک دستگاه تلفن همراه قابل مشاهده است یا نه. صفحاتی که ما نمی خواهیم در تلفن همراه قابل مشاهده باشند شامل ایندکس سایت تلفن همراه نمی شوند (اگر چه ممکن است در ایندکس وب معمولی قرار بگیرند). تعیین کردن این صفحات بر اساس فاکتورهای متعددی است که یکی از آنها DTD (Doc Type Definition) است. بررسی کنید که  DTD  URL های سازگار با تلفن های همراه، دارای فرمت مناسب تلفن همراه مانند XHTML Mobile یا Compact HTML باشند (۳). چنانچه صفحه دارای یک فرمت مناسب و سازگار است، برای ایندکس جستجوی تلفن همراه  واجد شرایط است. برای اطلاعات بیشتر به Mobile Webmaster Guidelines مراجعه کنید.

تهیه و ترجمه توسط تیم آموزشی اوستا هاست

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *