آموزش سئو: اهمیت کیفیت محتوا و خدمات- قسمت پنجم

آموزش سئو: اهمیت Navigation – قسمت چهارم
دسامبر 22, 2016
آموزش سئو : اهمیت Anchor text – قسمت ششم
دسامبر 22, 2016

آموزش سئو: اهمیت کیفیت محتوا و خدمات- قسمت پنجم

آموزش سئو: اهمیت کیفیت محتوا و خدمات- قسمت پنجمReviewed by ایزدپناه on Dec 22Rating: 5.0
برگرفته از Google Webmaster Help Forum
چگونه وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنیم ؟ (قسمت پنجم)- اهمیت کیفیت محتوا و خدمات
محتوا و خدمات با کیفیت ارائه دهید
شناسایی سایت های جالب به طور خود به خود افزایش می یابد

 

ایجاد محتوای قانع کننده و مفید به احتمال زیاد بیش از هر عامل دیگری که تا اینجا بحث کردیم، وب سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد (۱). کاربران می توانند محتوای خوب را تشخیص دهند زمانی که آن را می ببینید و به احتمال زیاد کاربران دیگر را نیز به آن هدایت می کنند. این امر می تواند از طریق پست های وبلاگ، خدمات رسانه های اجتماعی، ایمیل ها، انجمن ها، و یا روش های دیگر باشد.
اهمیت محتوا و خدمات
این امر که کاربران درباره سایت شما صحبت کنند و آن را به یکدیگر معرفی کنند به محبوبیت سایت شما هم در بین کاربران و هم در گوگل کمک می کند. به دست آمدن شهرت به ندرت بدون یک محتوای خوب بدست می آید.
تفاوت هایی که در درک کاربران از موضوع شما وجود دارد را  پیش بینی  کنید و محتوای منحصر به فرد و بخصوصی را ارائه دهید
در مورد کلمه ای فکر کنید که یک کاربر ممکن است سرچ کند تا به بخشی از محتوای سایت شما دست یابد. کاربرانی که در مورد موضوع اطلاعات خوبی دارند، در مقایسه با کاربرانی که اطلاعات چندانی در مورد موضوع ندارند، ممکن است از کلمات کلیدی متفاوتی در سرچ استفاده کنند. به عنوان مثال، کسی که مدت طولانی است طرفدار بیس بال است ممکن است [nlcs] را سرچ کند که مخفف لیگ قهرمانی ملی است در صورتی که یک طرفدار جدید احتمالا از یک عبارت کلی مانند baseball playoffs استفاده می نماید.
پیش بینی این اختلافات در سرچ و بکار بردن آنها به هنگام نوشتن محتوای خود (استفاده از ترکیب خوبی از عبارت های کلیدی)، می تواند نتایج مثبتی ایجاد کند. Google AdWords یک Keyword Tool دستی را فراهم کرده است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی جدیدی که بازدیدکنندگان بکار برده اند را کشف کنید و میزان جستجوی تقریبی را برای هر عبارت کلیدی ببینید (۲). همچنین Google Webmaster Tools نشان می دهد سایت شما برای کدام عبارت های کلیدی بیشتر ظاهر شده است و کدام عبارات اغلب سبب شده است که کاربران به سایت شما هدایت شوند.

بهینه سازی برای گوگل- محتوا و سرویس

سرویس و خدمات جدید و مفیدی را ایجاد کنید که سایت های دیگر آن را ارائه نمی دهند. همچنین شما می توانید یک تحقیق اوریجینال بنویسید، قسمتی از یک داستان هیجان انگیز را در اخبار خود بیاورید یا اینکه یک پایگاه منحصر به فرد برای کاربران ایجاد کنید. سایت های دیگر ممکن است فاقد منابع و تخصص های لازم برای انجام این موارد باشند.
بهترین شیوه ها

متونی را بنویسید که خواندن آنها آسان باشد

 

کاربران از محتوایی لذت می برند که به خوبی نوشته شده است و به آسانی می توانند آن را دنبال کنند.
نکته:
  • از نوشتن متون درهم برهم با اشتباهات املایی و گرامری بسیار اجتناب کنید.
  • از قرار دادن متن در عکس برای محتواهایی که به صورت متن هستند، جلوگیری کنید، چون ممکن است کاربران بخواهند متن را کپی پیست کنند و  همچنین موتورهای جستجو نیز در این حالت قادر به خواندن متن نیستند.
محتواهای خود را پیرامون یک موضوع سازمان دهی کنید

 

سازماندهی محتوا همیشه برای شما سودمند است زیرا به بازدید کنندگان این حس خوب را منتقل می کند که از کجا یک موضوع آغاز می شود و در کجا به پایان می رسد. شکستن مطالب و محتوای خود به قسمت ها و یا بخش های منطقی به کاربران کمک می کند سریع تر محتوایی که به دنبال آن هستند را پیدا کنند.
نکته:
  • از گذاشتن متون زیاد با موضوعات متفاوت در یک صفحه، بدون پاراگراف ، زیرعنوان یا بدون جدا کردن صفحات، خودداری کنید.

محتوای جدید و منحصر به فرد ایجاد کنید

 

محتوای جدید نه تنها باعث می شود که بازدیدکننده دفعات دیگر هم مجددا به سایت شما سر بزند بلکه باعث می شوند بازدیدکنندگان جدید نیز به سایت شما وارد شوند.
نکته:
  • از محتوای تکراری (و حتی کپی) استفاده نکنید زیرا ارزش کمی برای کاربران دارد.
  • از داشتن ورژن های تکراری و یا نزدیک به تکراری محتوای خود در سایتتان اجتناب کنید.

در درجه اول محتوا را برای کاربران ایجاد کنید نه موتورهای جستجو

 

سایت خود را با توجه به نیازهای کاربران خود طراحی کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که سایت شما به راحتی برای موتورهای جستجو در دسترس باشد و به این ترتیب نتایج مثبت حاصل می شود.
نکته:
  • از بکار بردن تعداد زیادی کلمه کلیدی غیر لازم که مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرد اما برای کاربران آزارنده و بی معنی است، اجتناب کنید.
  • از داشتن بلوک های متنی مانند frequent misspellings used to reach this page  (غلط املایی های مکرر سبب هدایت شدن به این صفحه شده است) که ارزشی برای کاربران ندارند اجتناب کنید.
  • از پنهان کردن متن برای کاربران و فریفتن آنها و نمایش آن برای موتورهای جستجو اجتناب کنید.
  • تهیه و ترجمه توسط تیم آموزشی اوستا هاست

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *